Matematika 1 - základy
Třetí z pracovních sešitů série Klíč ke znalostem, který objasňuje základy matematiky. Bez těchto základů není možné učit se pokročilejší věci v matematice ani v mnoha dalších předmětech (zejména fyzice a chemii).
Jazyk |
Český |
Formát |
A4 na výšku |
Verze |
Tištěná verze |
Věk |
8 let a více (od 3. ročníku základní školy) |
Pro koho |
žáci základní školy, žáci středních škol |
Počet stran |
80 |
Rok vydání |
2023 |
ISBN |
9788069045064 |
Hmotnost: 0.239 kg
Rozměry: 29,7 × 21 × 0,5 cm
Kategorie: | Pracovní sešity |
---|---|
Hmotnost: | 0.239 kg |
EAN: | 9788069045064 |
Detailní popis produktu
…ta hloupá matika! K čemu se to učíme?! Vždyť to nikdo nepotřebuje! Je těžká! Já ji nevím! Nerozumím jí! Nechci se ji učit!
Nekonečný příběh mnoha dětí. Nechuť k matematice nám často zůstává až do dospělosti. Přitom je to jedna ze tří základních schopností každého člověka – číst, psát, počítat. Není náhoda, že matematika je jedna z těchto tří základních schopností – je totiž všude kolem nás a potřebujeme ji každý den!
Je problém v tom, že na to někdo buňky má a někdo ne? Toto nedává smysl, protože neexistují „matematické buňky“. To by pak musel mít člověk „čtecí buňky“, „chemické buňky“, „fyzikální buňky“, „buňky na vaření“, „buňky na geografii“, „psací buňky“, „buňky na kreslení“, „jazykové buňky“ a kopu dalších.
Podle oficiálních výsledků v základních dovednostech našich žáků má každý čtvrtý žák má slabé výsledky v matematice.
Pouze tři z deseti žáků dokáží provést testy na více než 70 %. Ostatní tedy zvládají méně než dvě třetiny učiva.
Problém není v dítěti! A ani v učiteli či škole.
Pracovní sešity série Klíč ke znalostem mají v názvu „Učit se je zábava“. Dítě je od přírody velmi zvědavý tvor a proto je pro něj zábava získávat nové znalosti, učit se nové věci, aby bylo schopno fungovat v životě. Jakmile přestává rozumět tomu, co se učí, přestává to být zábava a stává se to trápením. Nejen pro něj, ale také pro jeho rodiče.
Lidé se dorozumívají pomocí slov. Avšak pokud jim nerozumíme, není možné pochopit ani věc, které se týkají. Navíc, každá oblast má svá slova. Voláme jich klíčová slova. Například stavbař by nikdy nepostavil žádný dům, když by nevěděl, co znamenají slova jako beton, bagr, jeřáb, cihla a podobně.
Matematika je velmi velká oblast, ale to neznamená, že jí nelze porozumět. Problémy s matematikou začínají hned na prvních hodinách v prvním ročníku základní školy. Paní učitelka jim řekne, že další hodinu budou mít matematiku. Otázka je, jestli jim je vysvětleno, co to vlastně matematika je, k čemu slouží a to vše jejich řečí, tedy jednoduše. Začnou se učit číslice a čísla. Opět, málokdy jim někdo vysvětlí rozdíl mezi těmito dvěma slovy. Potom postupně přejdou na matematické operace – sčítání, odčítání, násobení a dělení. A tam se mnohé dostávají už do vážného zmatku.
Pracovní sešit Matematika 1 – základy obsahuje a velmi jednoduše vysvětluje právě klíčová slova, která se týkají základů matematiky. Včetně toho, co je matematika, číslo, množství, sčítání, dělení a další klíčová slova.
V matematice velmi dobře vidět to, když se zanedbají základy. Věci ve vyšších ročnících jdou podstatně snazší, když jsou pochopeny základy. A naopak, pokud to někomu nejde dobře ve vyšších ročnících, problém není učivo vyššího ročníku, ale v první řadě je třeba se ujistit, že v základech nezůstalo nic nepochopeno. Je to podobné, jako když by dům neměl pořádné základy a čím bychom přidávali vyšší a vyšší patra, o to víc by se celý začal třást a naklánět.
Se sešitem se pracuje velmi jednoduše – student si nejprve přečte význam daného klíčového slova a příklady jeho používání. Potom udělá pár předepsaných cvičení a nakonec si procvičí jeho používání ve větách, které vymyslí on sám. Pro všechna cvičení jsou připraveny velké řádky a vypracovává je přímo v pracovním sešitě.
Důležitá poznámka:
Učitelé matematiky si stěžují, že žáci mají vážné problémy s matematikou. Důvod, který odpozorovali, spočívá ve slabé znalosti samotné češtiny. Proto upřímně doporučujeme s Vaším dítětem nebo žákem udělat nejprve sešit Základní slova studia, poté sešit Gramatika – základy a až tak se pustit do tohoto pracovního sešitu.
Rodič nebo učitel je pouze přítomen a v případě potřeby dítěti pomůže. Přesný postup a rady, jak pracovat s těmito sešity, jsou uvedeny v Příručka k používání pracovních sešitů Klíč ke znalostem
Po vypracování sešitu Základní slova studia je možné se pustit do sešitu Gramatika – základy
Následně udělat pracovní sešit Matematika 1 – základy
Výhody pracovních sešitů Klíč ke znalostem:
- jednoduše vysvětlené základy základů učení, studia, gramatiky, matematiky
- dítě dosáhne úlevy tím, že konečně porozumí věcem
- pokud byl žák zaseknutý, tyto pracovní sešity mu mohou pomoci opět se nastartovat
- snížení trápení pro rodiče
- ušetření času pro děti i jejich rodiče
- zefektivněné učení se
- pomalejší žáci dokáží díky těmto pracovním sešitům dohnat zbytek třídy se sešity lze pracovat doma i ve školách
- testováno na tisících žáků základních a středních škol s prokázanými výsledky
Reference:
Studenti:
Třeťáci:
„Líbilo se mi to, protože cvičení byla zajímavá. Pomohli při studiu.“
„Rád bych měl takové pracovní sešity i na matematiku a jiné předměty.“
„Je pro mě teď mnohem snazší soustředit se na hodinu.“
Páťáci:
„...Teď dokážu lépe a rychleji tvořit věty a psát delší texty. Pomohlo mi to v psaní slohu.“
„Hodně jsem se z toho naučil! Je důležité, že znám významy slov. Tato kniha byla opravdu skvělá a zajímavá!“
Šesťáci:
„...zlepšilo se mi psaní.“
„Umím se lépe soustředit.“
„To, co jsem se dosud naučil, považuji za velmi užitečné, velmi užitečné pro můj život a moje studium. Přestože nejsem dobrý student, pomohlo mi to stejně.“
Sedmáci:
„Lépe rozumím i jiným předmětům.“
„Používání pracovních sešitů se mi líbilo. Pomohlo mi to v mnoha věcech.“
„Jsem lepší v učení, než jsem byl dosud.“
„Věděl jsem lépe pochopit to, co učitel na hodině gramatiky vysvětloval.“
„Líbí se mi to, protože mi to skutečně pomohlo a teď jsem schopen dávat větší pozor na hodině. Byl bych rád, kdybychom to měli i na ostatní předměty, protože tímto způsobem je snazší studovat a víc se mi chce chodit na hodiny.“
"Bavilo mě to, protože to bylo snadno pochopitelné."
„Rozumím gramatice mnohem lépe.“
Učitelé:
„Zvýšila se jejich pozornost, soustředění, spolupráce a porozumění. Do práce se dali zapojit dokonce i pomalejší a rezervovanější studenti.“ – E. T., učitelka
„Studenti začali více spolupracovat; věnovali větší pozornost tomu, aby jejich práce v sešitech byla uspořádanější a preciznější.“ – J. K., učitelka
„Má to přehledné uspořádání, každá strana následuje stejný vzor, každé slovo se rozebírá stejným způsobem. Cvičení, která následují po příkladech vět, motivují děti k přemýšlení a vyvolávají u nich aktivitu. Toto je nakonec přivádí k porozumění.“ – Dr. A. V., učitelka
„...jako výsledek používání pracovního sešitu se u studentů také zvýšily schopnosti zaměřovat pozornost, spolupracovat, pochopit a porozumět. Toto velmi usnadňuje učení. Když víme, čemu student nerozumí, usnadňuje to komunikaci mezi učitelem a studentem. Vzdělávání se stává efektivnějším.“ – E. M., učitelka
Základní informace:
Pracovní sešit je určen zejména třeťákům na základní škole, ale mohou jej používat i starší žáci (dokonce i středoškoláci) – zejména, pokud mají mezery v základech. Sešit je v tištěné verzi, plnobarevný ve formátu A4 na výšku se zvětšenými řádky, aby se dítěti pohodlně vypracovávaly úkoly. Má 80 stran a je v jazyce českém.