Měrné jednotky 1
Pracovní sešit Měrné jednotky 1 objasňuje klíčová slova v oblasti měrných jednotek – slova jako měřit, měřicí nástroj, měrná jednotka, objem, hmotnost, čas a další.
Jazyk |
Český |
Formát |
A4 na výšku |
Verze |
Tištěná verze |
Věk |
8 let a více (od 3. ročníku základní školy) |
Pro koho |
žáci základní školy, žáci středních škol |
Počet stran |
96 |
Rok vydání |
2023 |
ISBN |
9788069045002 |
Hmotnost: 0.94 kg
Rozměry: 29,7 × 21 × 0,8 cm
Kategorie: | Pracovní sešity |
---|---|
Hmotnost: | 0.94 kg |
EAN: | 9788069045057 |
…od malička se děti setkávají s velikostmi věcí – jak jsou těžké, jak jsou vysoké. Dítě, které vidí mámu péct koláče, chce pomoci. Samozřejmě ho zaujme ta zvláštní věc, na kterou máma na chvíli položí misku, nasype do ní mouku, přičemž se na ni pozorně dívá. Dosype ještě trošku a potom to samé udělá s cukrem. Zajímavá věc ta váha…
Večer dítě běží ke zdi, kde je nalepený metr, aby zjistilo, o kolik jeho tělo ten den povyrostlo.
Další den zaslechne babičku, jak říká, že s dědou byli na procházce a za hodinu a půl ušli 6 kilometrů.
Co všechno ty věci jsou? Co vlastně znamená centimetr? Co je to gram, který ukazuje váha při pečení koláčů? K čemu to vlastně je? Jak to pomáhá?
Tak jsme zvyklí používat všelijaké měrné jednotky, že je velmi otázné, zda si někdo dal práci ujistit se, že dítě nebo žák jim rozumí.
V jedné učebnici matematiky pro druháky na základní škole byl úkol: „Chlapci jeli na cyklistický výlet. Ujeli 12 kilometrů a dali si přestávku, aby snědli svačinu, kterou si vzali s sebou. Poté pokračovali v jízdě a ujeli dalších 9 kilometrů. Kolik kilometrů ujeli celkem?“
Na první pohled úplně nevinný úkol, protože se právě probíralo sčítání s čísly do sta. Přesto někteří žáci s tím mají problém a zůstanou zaseknutí. Důvodem je slovo kilometr. Pokud se nad tím zamyslíme trochu hlouběji, tak zjistíme, že na této úrovni je vlastně nemožné vysvětlit druhákovi, co je to ten kilometr, protože on ještě nezná čísla až do tisíc. Znají čísla do sta, takže vysvětlit a názorně jim ukázat jeden metr se ještě dá velmi snadno. Avšak tisíc metrů je problém a jediné řešení je dát mu představu alespoň tak, že mu řekneme, že to je tak daleko jako přibližně od našeho domu k obchodu nebo k zastávce autobusu (zkrátka něco, co si dokáže představit).
Další velmi důležitá oblast je čas, kde má mnoho lidí problémy. Některé děti umí určovat čas pouze pomocí digitálních hodin. Opět jim chybí jen a jen základy.
A s jednotkami hmotnosti se setkáváme také velmi často.
Pracovní sešity série Klíč ke znalostem mají v názvu „Učit se je zábava“. Dítě je od přírody velmi zvědavý tvor, a proto je pro něj zábava získávat nové vědomosti, učit se nové věci, aby bylo schopné fungovat v životě. Jakmile přestává rozumět tomu, co se učí, přestává to být zábava a stává se to trápením. Nejen pro něj, ale i pro jeho rodiče.
Lidé se dorozumívají pomocí slov. Avšak pokud jim nerozumíme, není možné pochopit ani věc, které se týkají. Navíc každá oblast má svá slova. Nazýváme je klíčová slova. Například stavitel by nikdy nepostavil žádný dům, kdyby nevěděl, co znamenají slova jako beton, bagr, jeřáb, cihla a podobně.
Pracovní sešit Měrné jednotky 1 obsahuje a velmi jednoduše vysvětluje právě klíčová slova, která se týkají měrných jednotek.
Objasňuje slova jako měřit, měřicí nástroj, jednotka, měrná jednotka, čas, teplota, hmotnost, objem a další.
Tento sešit nabízí na jednom místě základy základů pro pochopení rozměrů a měření různých věcí kolem nás.
Objasnění základních věcí pomůže dítěti chápat složitější věci, ať už v matematice nebo fyzice. Pokud někdo nemá skutečně pochopené základy, později nastávají větší a větší problémy. Je to podobné, jako kdyby dům neměl pořádné základy a čím bychom přidávali vyšší a vyšší patra, tím více by se celý začal třást a naklánět.
Pracovní sešit Měrné jednotky 1 vhodně doplňuje učebnice matematiky v nižších ročnících základních škol a napomůže v přípravě žáka na předměty jako fyzika či chemie ve vyšších ročnících.
Se sešitem se pracuje velmi jednoduše – student si nejprve přečte význam daného klíčového slova a příklady jeho používání. Poté udělá pár předepsaných cvičení a nakonec si procvičí jeho používání ve větách, které vymyslí sám. Pro všechna cvičení jsou připraveny velké řádky a vypracovává je přímo v pracovním sešitě.
Rodič nebo učitel je pouze přítomný a v případě potřeby dítěti pomůže. Přesný postup a rady, jak pracovat s těmito sešity, jsou uvedeny v Příručce k používání pracovních sešitů Klíč ke znalostem.
Důležitá poznámka:
Pro úspěšné zpracování tohoto pracovního sešitu je potřebné nejprve udělat sešit Matematika 1 – základy.
Také je třeba dohlédnout na to, že pokud žák ještě ve škole neprobíral některá náročnější témata, jako například čísla v tisících nebo desetinná čísla, tak v tomto sešitu by se mělo postupovat postupně odpovídající žákovým znalostem.
Matematika 1 – základy
Výhody pracovních sešitů Klíč ke znalostem:
- Jednoduše vysvětlené základy základů učení se, studia, gramatiky, matematiky
- Dítě dosáhne úlevy tím, že konečně porozumí věcem
- Pokud byl žák zaseknutý, tyto pracovní sešity mu mohou pomoci opět se nastartovat
- Snížení trápení pro rodiče
- Ušetření času pro děti i jejich rodiče
- Zefektivněné učení se
- Pomalejší žáci dokážou díky těmto pracovním sešitům dohnat zbytek třídy
- S těmito sešity je možné pracovat doma i ve školách
- Testováno na tisících žáků základních a středních škol s prokázanými výsledky
Reference:
Studenti:
Třeťáci:
„Líbilo se mi to, protože cvičení byla zajímavá. Pomohla při studiu.“
„Rád bych měl takové pracovní sešity i na matematiku a další předměty.“
„Je pro mě teď o hodně snazší soustředit se na hodině.“
Páťáci:
„…Teď dokážu lépe a rychleji tvořit věty a psát delší texty. Pomohlo mi to v psaní slohu.“
„Mnoho jsem se z toho naučil! Je důležité, že znám významy slov. Tato kniha byla opravdu skvělá a zajímavá!“
Šestáci:
„…Zlepšilo se mi psaní.“
„Umím se lépe soustředit.“
„To, co jsem se dosud naučil, považuji za velmi užitečné, velmi užitečné pro můj život a mé studium. Ačkoliv nejsem dobrý student, pomohlo mi to i tak.“
Sedmáci:
„Lépe rozumím i ostatním předmětům.“
„Používání pracovních sešitů se mi líbilo. Pomohlo mi to v mnoha věcech.“
„Jsem lepší v učení, než jsem byl dosud.“
„Věděl jsem lépe pochopit to, co učitel na hodině gramatiky vysvětloval.“
„Líbilo se mi to, protože mi to skutečně pomohlo a teď jsem schopný dávat větší pozor na hodině. Bylo bych rád, kdybychom to měli i na ostatní předměty, protože tímto způsobem je snazší studovat a více se mi chce chodit na hodiny.“
„Bavilo mě to, protože to bylo snadno pochopitelné.“
„Rozumím gramatice o hodně lépe.“
Učitelé:
„Zvýšila se jejich pozornost, soustředění, spolupráce a porozumění. Do práce se dali zapojit dokonce i pomalejší a rezervovanější žáci.“ – E. T., učitelka
„Studenti začali více spolupracovat; věnovali větší pozornost tomu, aby jejich práce v sešitech byla uspořádanější a přesnější.“ – J. K., učitelka
„Má to přehledné uspořádání, každá strana následuje stejný vzor, každé slovo se rozepisuje stejným způsobem. Cvičení, která následují po příkladech vět, motivují děti k přemýšlení a vyvolávají u nich aktivitu. Toto je nakonec přivádí k porozumění.“ – Dr. A. V., učitelka
„…jako výsledek používání pracovního sešitu se u studentů také zvýšily schopnosti zaměřovat pozornost, spolupracovat, porozumět a pochopit. Toto velmi usnadňuje učení. Když víme, čemu student nerozumí, usnadňuje to komunikaci mezi učitelem a studentem. Vzdělávání se stává efektivnějším.“ – E. M., učitelka
Základní informace:
Pracovní sešit je určen především třeťákům na základní škole, ale mohou ho používat i starší žáci (dokonce i středoškoláci), zejména pokud mají mezery v základech. Sešit je v tištěné verzi, plnobarevný ve formátu A4 na výšku se zvětšenými řádky, aby se dítěti pohodlně vypracovávaly úlohy. Obsahuje 96 stránek a je v jazyce slovenském.