Peníze - základy
Pracovní sešit na podporu finanční gramotnosti – objasňuje základy financí. Bez těchto základů není možné dosáhnout skutečné finanční gramotnosti a činit správná rozhodnutí v životě týkající se peněz.
Jazyk |
Český |
Formát |
A4 na výšku |
Verze |
Tištěná verze |
Věk |
8 let a více (od 3. ročníku základní školy) |
Pro koho |
žáci základní školy, žáci středních škol |
Počet stran |
116 |
Rok vydání |
2023 |
ISBN |
9788069045118 |
Hmotnost: 0.3 kg
Rozměry: 29,7 × 21 × 1 cm
Kategorie: | Pracovní sešity |
---|---|
Hmotnost: | 0.258 kg |
EAN: | 9788069045118 |
Detailní popis produktu
Dennodenně to používáme. Už dávno nemůžeme bez toho žít. Spousta lidí toho nemá dost. Ale na druhé straně nemít toho dost je opravdu životní problém. Mluvíme o penězích.
Proč jen pár lidí si může říci, že je po finanční stránce v pohodě?
Je to jen otázka dospělých? Nebo se to týká i dětí?
Obecně se celá tato oblast nazývá finanční gramotnost. Být gramotný v něčem znamená rozumět především nejzákladnějším věcem dané oblasti. Více než 8 dětí z 10 se o financích řadí se svými rodiči. Z toho vyplývá, zda chceme nebo nechceme, že to především leží na zodpovědnosti rodičů.
Podle oficiálních mezinárodních průzkumů v oblasti finanční gramotnosti přibližně polovina lidí má velmi nízké znalosti v oblasti financí.
Oficiální dokumenty hovoří o tom, že být finančně gramotný je důležité pro schopnost činit správná rozhodnutí v oblasti financí. A to je velmi pravdivé a logické. Avšak aby člověk mohl učinit správná rozhodnutí, potřebuje dané věci rozumět.
Dalším faktem je to, že oblast financí je velmi velká. Také je v ní spousta neetiky a zmatku. O to více je třeba již na základní škole se věnovat postupnému objasňování základů této oblasti.
Pracovní sešity série Klíč ke znalostem mají v názvu „Učit se je zábava“. Dítě je od přírody velmi zvědavý tvor a proto je pro něj zábava získávat nové znalosti, učit se nové věci, aby bylo schopno fungovat v životě. Jakmile přestává rozumět tomu, co se učí, přestává to být zábava a stává se to trápením. Nejen pro něj, ale také pro jeho rodiče.
Lidé se dorozumívají pomocí slov. Avšak pokud jim nerozumíme, není možné pochopit ani věc, které se týkají. Navíc, každá oblast má svá slova. Voláme jich klíčová slova. Například automechanik by nikdy nikomu neopravil žádné auto, když by nevěděl, co znamenají slova jako motor, pedál, volant, kolo a podobně.
Civilizace už dávno vyšla z jeskyní a postupem času přešla od výměnného obchodu až k penězům, platebním kartám a online objednávání zboží a služeb. Základní principy však zůstávají stejné, avšak je velmi sporné, kolik lidí by dokázalo bez dlouhého přemýšlení říci, co to peníze vlastně jsou. Co je obchod. Co je to účet. Co je faktura. Co je služba, co zboží. Co je to úvěr as ním spojený úrok. A spoustu dalších věcí. Pokud jste rodič nebo učitel, můžete sami sebe v mysli vyzkoušet, jak byste to vysvětlili 10-12 letému žákovi.
Právě to je role tohoto pracovního sešitu. Pomoci rodičům či učitelům jednoduchou formou vysvětlit svým dětem/žákům, co jednotlivá klíčová slova znamenají.
Pracovní sešit Peníze 1 – základy obsahuje a velmi jednoduše vysvětluje právě klíčová slova, která se týkají financí. Včetně výše zmíněných slov.
Pokud jsou tyto základy skutečně pochopeny, dítě následně nebude mít problém rozšiřovat své znalosti v oblasti financí i na náročnější témata. Bez pochopení základů se zmatky budou jen nabalovat. Je to podobné, jako když by dům neměl pořádné základy a čím bychom přidávali vyšší a vyšší patra, o to víc by se celý začal třást a naklánět.
Se sešitem se pracuje velmi jednoduše – student si nejprve přečte význam daného klíčového slova a příklady jeho používání. Potom udělá pár předepsaných cvičení a nakonec si procvičí jeho používání ve větách, které vymyslí on sám. Pro všechna cvičení jsou připraveny velké řádky a vypracovává je přímo v pracovním sešitě.
Důležitá poznámka:
Pro úspěšné vypracování tohoto pracovního sešitu je třeba nejprve udělat sešit Matematika 1 – základy.
Také je třeba dohlédnout na to, že pokud žák ještě ve škole nepřebíral některá náročnější témata, jako například čísla v tisících nebo desetinná čísla, tak v tomto sešitě by se mělo postupovat postupně přiměřeně znalostem žáka.
Rodič nebo učitel je pouze přítomen a v případě potřeby dítěti pomůže. Přesný postup a rady, jak pracovat s těmito sešity, jsou uvedeny v Příručka k používání pracovních sešitů Klíč ke znalostem
Po vypracování sešitu Základní slova studia – pracovní sešit je možné se pustit do sešitu Gramatika – základy
Následně udělat pracovní sešit Matematika 1 – základy
Výhody pracovních sešitů Klíč ke znalostem:
- jednoduše vysvětlené základy základů učení, studia, gramatiky, matematiky
- dítě dosáhne úlevy tím, že konečně porozumí věcem
- pokud byl žák zaseknutý, tyto pracovní sešity mu mohou pomoci opět se nastartovat
- snížení trápení pro rodiče
- ušetření času pro děti i jejich rodiče
- zefektivněné učení se
- pomalejší žáci dokáží díky těmto pracovním sešitům dohnat zbytek třídy se sešity lze pracovat doma i ve školách
- testováno na tisících žáků základních a středních škol s prokázanými výsledky
Reference:
Studenti:
Třeťáci:
„Líbilo se mi to, protože cvičení byla zajímavá. Pomohli při studiu.“
„Rád bych měl takové pracovní sešity i na matematiku a jiné předměty.“
„Je pro mě teď mnohem snazší soustředit se na hodinu.“
Páťáci:
„...Teď dokážu lépe a rychleji tvořit věty a psát delší texty. Pomohlo mi to v psaní slohu.“
„Hodně jsem se z toho naučil! Je důležité, že znám významy slov. Tato kniha byla opravdu skvělá a zajímavá!“
Šesťáci:
„...zlepšilo se mi psaní.“
„Umím se lépe soustředit.“
„To, co jsem se dosud naučil, považuji za velmi užitečné, velmi užitečné pro můj život a moje studium. Přestože nejsem dobrý student, pomohlo mi to stejně.“
Sedmáci:
„Lépe rozumím i jiným předmětům.“
„Používání pracovních sešitů se mi líbilo. Pomohlo mi to v mnoha věcech.“
„Jsem lepší v učení, než jsem byl dosud.“
„Věděl jsem lépe pochopit to, co učitel na hodině gramatiky vysvětloval.“
„Líbí se mi to, protože mi to skutečně pomohlo a teď jsem schopen dávat větší pozor na hodině. Byl bych rád, kdybychom to měli i na ostatní předměty, protože tímto způsobem je snazší studovat a víc se mi chce chodit na hodiny.“
"Bavilo mě to, protože to bylo snadno pochopitelné."
„Rozumím gramatice mnohem lépe.“
Učitelé:
„Zvýšila se jejich pozornost, soustředění, spolupráce a porozumění. Do práce se dali zapojit dokonce i pomalejší a rezervovanější studenti.“ – E. T., učitelka
„Studenti začali více spolupracovat; věnovali větší pozornost tomu, aby jejich práce v sešitech byla uspořádanější a preciznější.“ – J. K., učitelka
„Má to přehledné uspořádání, každá strana následuje stejný vzor, každé slovo se rozebírá stejným způsobem. Cvičení, která následují po příkladech vět, motivují děti k přemýšlení a vyvolávají u nich aktivitu. Toto je nakonec přivádí k porozumění.“ – Dr. A. V., učitelka
„...jako výsledek používání pracovního sešitu se u studentů také zvýšily schopnosti zaměřovat pozornost, spolupracovat, pochopit a porozumět. Toto velmi usnadňuje učení. Když víme, čemu student nerozumí, usnadňuje to komunikaci mezi učitelem a studentem. Vzdělávání se stává efektivnějším.“ – E. M., učitelka
Základní informace:
Pracovní sešit je určen zejména třeťákům na základní škole, ale mohou jej používat i starší žáci (dokonce i středoškoláci) - zejména, pokud mají mezery v základech. Sešit je v tištěné verzi, plnobarevný ve formátu A4 na výšku se zvětšenými řádky, aby se dítěti pohodlně vypracovávaly úkoly. Má 96 stran a je v jazyce českém.